پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
7323
-
الف
+

کوروش تهامی: کارنامه تلویزیونی‎‌ام را با نقش کلیشه‎ای خراب نمی کنم

کوروش تهامی در خصوص مجموعه تلویزیونی «تبریز در مه» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

کوروش تهامی، بازیگری که به خاطر بازی در فیلم سینمایی «رگ خواب» سال خوبی را پشت سر گذاشته است و بسیاری از منتقدان و اهالی هنر بازی او در این فیلم را تحسین کرده‌اند. به گفته خود کوروش تهامی، این بازیگر عاشق بازی در نقش‌های متفاوت است و نقش معلم، نقاش، نانوا، تاجر، عاشق، برایش فرقی ندارد و دوست دارد همه آن‌ها را بازی کند و پا در دنیای تک تک آدم‌ها و نقش‌ها بگذارد.

کوروش تهامی، مرد بی حاشیه سینمای ایران است که بیشتر به فکر کارهای هنری خودش است و دوست ندارد به خاطر حاشیه‌هایی غیر از هنر دیده شود و تمام تلاشش را می‌کند که به صورت حرفه‌ای به بازیگری ادامه دهد و به همین خاطر است که مخاطبانش به صورت مداوم شاهد رشد و پیشرفت بازی‌ او هستند.

پخش سریال «تبریز در مه» بهانه‌ای شد که شبکه آی‌فیلم با کوروش  تهامی گفت‌وگو کند که در ادامه آن را می‌خوانید:

آقای تهامی شما امسال سال متفاوتی را از نظر بازیگری تجربه کردید، هم فیلم «رگ خواب» را روی پرده داشتید که نمره قابل قبولی از مخاطبان و منتقدین گرفته است هم بازی متفاوتی در فیلم سینمایی «آشوب» داشتید. آیا می‌شود سال 96 را سکوی پرش بازیگری شما خواند؟

بله؛ امسال سال خوبی برای من بود هر چند می‌شد اتفاقات بهتری بیافتد ولی حضورم در فیلم سینمایی «رگ خواب» و کار با آقای حمید نعمت الله اتفاق مهم هنری من بود و برای من خیلی خوب بود. به نظرم حمید نعمت الله یکی از درخشان ترین کارگردانان در حال حاضر سینمای ایران هستند و کلیت فیلم سینمایی «رگ خواب» خیلی خوب از آب در آمده است و خدا رو شکر نقش من نقش متفاوت و عجیبی بود؛ من هنوز با وجود اینکه از اکران این فیلم سینمایی مدت زیادی گذشته است، پیام‌های خوبی را دریافت می‌کنم هر چند این نقش لج خیلی از مخاطبان را در آورده است و همین که مخاطب از این نقش حرص خورده است من متوجه می‌شوم که نقشم را خوب بازی کردم. به نظر من فیلم سینمایی «رگ خواب» اتفاق تازه‌ای در سینمای ایران است و  همچنین فیلم «آشوب» برای من اتفاق خوشایندی بود زیرا این کار و به خصوص نقش من با موسیقی عجین شده بود و حال من را خوب می‌کرد.

شما موسیقی را خوب می‌شناسید و چند آهنگ هم خواندید. اگر اشتباه نکنم، قبل از ورود به عرصه بازیگری، شما موسیقی کار می‌کردید.

بله. من اصلا قبل از اینکه وارد بازیگری و دانشکده بازیگری شوم، موسیقی کار می‌کردم و بعد از آن تئاتر کار کردم و با فیلم «سینما سینماست» وارد سینما شدم. من موسیقی را با  دغدغه و وسواس انجام می‌دادم و نظر من این است که بدون شعر و موسیقی نمی‌شود زندگی کرد؛ به نظرم در زمانه‌ای که ما زندگی می‌کنیم، گذراندن روزها بدون موسیقی و شعر سخت است و به نظرم زندگی بدون موسیقی و شعر قشنگ نیست. من در زندگی توانسته‌ام با شعر و موسیقی آرامش کسب کنم و همیشه از خدا می‌خواهم که این آرامش باشد و خوشبختانه همیشه است.

مخاطبان تلویزیون این روزها کوروش تهامی را کمتر می‌بینند. این نشان دهنده آن است که شما قرار است کم کم از تلویزیون بروید یا دلیل دیگری دارد؟

ببینید همانطور که گفتید، در این سال‌ها کمی تلاش کردم بیشتر از قبل گزیده کار باشم و گزیده انتخاب کنم، به این دلیل که کارنامه کاری‌ام برای من اهمیت دارد که به چه شکل باشد و بعدها درباره فعالیت هنری من چگونه صحبت کنند. همچنین پیشنهاداتی که در این سال‌ها به من می‌شد خیلی پیشنهاداتی نبود که مد نظر من باشد، چون خوشبختانه در تلویزیون در طی سال‌ها کارهای خوبی را توانسته ام انجام دهم و با آدم‌های کاربلدی کار کردم؛ به همین خاطر کمی سختگیرتر شدم. در این چند سال اخیر هم فعالیتم کمی در سینما بیشتر شده است. در این مدت پیشنهاداتی که در سینما به من شده بهتر بود و من بر روی پرده سینما بیشتر دیده شدم تا قاب تلویزیون. من همیشه تلاش کردم که در واقع در یک نقش کلیشه نشوم چون این پتانسیل در کشور ما و حرفه بازیگری وجود دارد، وقتی شما یک نقشی را خوب در آن ظاهر شوید معمولا پیشنهاداتی داده می‌شود که همه از آن دست و نقش‌های شبیه به آن است و اگر بازیگر کمی بی‌دقت باشد و به انتخاب‌هایی که می‌کند فکر نکند، به بازیگری تک نقش تبدیل می‌شود. ولی من همیشه از کلیشه شدن در نقش‌ها، چه منفی و چه مثبت (نقش مثبت بیشتر)، فرار کردم و سعی کردم این کلیشه بودن را بشکنم.

این روزها شبکه آی‌فیلم در حال پخش مجموعه تلویزیونی «تبریز در مه» است. این سریال، چه زمانی که اولین بار پخش می شد و چه امروز که در حال تکرار است، با استقبال خوبی مواجه شد و شاید می‌توان گفت متفاوت‌ترین نقش شما در تلویزیون نقش «عباس میرزا» باشد.

من سریال، «تبریز در مه» را خیلی دوست دارم، کاری بود که نقش "عباس میرزا" را بازی کردم و واقعا این کار را با جان و دل انجام دادم. مردم هم آن نقش را دوست داشتند و خوشبختانه توانست ارتباط خوبی با مردم برقرار کند. باید بگویم که این کار و کلا بازی در نقش "عباس میرزا" کار آسانی نبود و مانند تمام کارهای تاریخی سختی‌های خود را داشت ولی خُب طبیعتا «زیر تیغ» هم سریالی بوده که خیلی با اقبال عمومی مواجه شد و مردم آن سریال را هم خیلی دوست داشتند و آن نیز یکی دیگر از کارهای مورد علاقه‌ام است.

سوال پایانی، این روزها آقای کوروش تهامی مشغول چه کاری هستند و کدام پروژه را در دستور کار دارند.

بعد از فیلم سینمایی «رگ خواب» متاسفانه پیشنهادهایی به من شد که شبیه نقش کامران در آن فیلم بود و همانطور که قبلا گفتم، نمی خواهم آن نقش را دوباره تکرار کنم. همچنین چندین فیلمنامه به دستم رسیده که در حال بررسی آنها هستم و فعلا تصمیم خاصی برای بازی کردن در آنها نگرفتم.

*مصاحبه‌کننده: هانیه خاوری برای وبسایت آی‌فیلم (شهریور ۱۳۹۶)

نظر شما
ارسال نظر
آزو ک

سلام.من اکثر سریالها و فیلمهاشوناز بدو بازیگری ایشان دیدم و عالی بوده ولی هنوز رگ خواب و آشوب را ندیدم چونایران نیستم ولی گمشدگان دوست داشتم از نقشش خوشم آمد ولی کم بو کاش بیشتر بازی میکرد.

شیوا

صداش خیلی باحاله